Kruszywa drogowe
PIASEK ŁAMANY 0-2
Naturalny materiał drobnoziarnisty, który jest luźną skałą osadową złożoną przede wszystkim z kwarcu. Jest kruszywem naturalnym drobnoziarnistym pochodzenia rzecznego o stabilnym składzie ziarnowym, a ze względu na wysoki współczynnik zagęszczenia znajduje ogromne zastosowanie w drogownictwie i budownictwie jako materiał do wykonywania nasypów, do wymiany podłoża, do produkcji betonów oraz innych prefabrykatów budowlanych ze względu na właściwości zagęszczające nadaje się do podbudowy pod kostkę betonową granitową oraz do remontów dróg gruntowych pełnych i leśnych. Kruszywo to spełnia wymagania polskich norm zharmonizowanych z normami europejskimi.
PN – EN 12620
PN – EN 13139
PN – EN 13242
PN – EN 13043
MIESZANKA O-31,5
Jest to kruszywo łamane najczęściej wykorzystywane w drogownictwie i budownictwie. Wielofunkcyjny materiał naturalny będący mieszanką piasku i żwiru o naturalnej barwie jasnoszarej o uziarnieniu ciągłym od 0 do 31,5 mm. Posiada ziarna szorstkie o ostrych narożach nie stwierdzono w nich oznak z wietrzenia kruszywa. Kruszywo trwałe stosowane głównie do podbudowy dróg wewnętrznych leśnych i gruntowych. Mieszanka stabilizacyjna o wskazanym uziarnieniu, które spełnia wymagania polskich norm zharmonizowanych z normami europejskimi:
PN -EN 12620
PN – EN 13242
PN – EN 13043
MIESZANKA O-63
Jest to kruszywo drogowe otrzymywane podczas procesu kruszenia przesiewania i mieszania o naturalnych właściwościach zagęszczających. Mieszanka stabilizacyjna stosowana do budowy dróg wewnętrznych leśnych gruntowych oraz do podbudowy dróg i utwardzania bardzo dużych powierzchni terenu między innymi parkingowych terenów czy innych miejsc pod ciężki sprzęt. Kruszywo o ciągłym uziarnieniu od 0 do 63 mm spełnia wymagania polskich norm zharmonizowanych z normami europejskimi.
PN -EN 12620
PN – EN 13242
PN – EN 13043
GRYSY KRUSZYWO ŁAMANE 2-8 , 8-16 ,16-32
Grysy to kruszywo kamienne o ostrych krawędziach, które powstały w wyniku naturalnej erozji skał lub poprzez ich mechanicznie rozkruszenia. W przeciwieństwie do żwirów, które maja okrągłe krawędzie grysy bardzo łatwo się klinują oraz są stabilne w wykonanej z niego nawierzchni, dzięki czemu wykorzystywany jest również do podbudowy dróg dla warstwy ścieralnej wiążącej i wyrównawczej. Jego naturalny wygląd świetnie komponuje się z otoczeniem i często wykorzystywany jest również w architekturze krajobrazu. Stosowany w budownictwie wykorzystywany jest głównie do produkcji betonu i mieszanek mineralno asfaltowych, dzięki mnogości frakcji granulacji oraz barw znajdują szerokie zastosowanie w aranżacjach ogrodowych jako element dekoracyjny. Spełnia wymagania polskich norm zsynchronizowanych z normami europejskimi:
PN -EN 12620